L’ORÉAL

Online Marketing

Websites, banners, e-mailings & social media
Productie: actiesites, banners, newsletters, website onderhoud, Facebook, Youtube channels
Rol: social strategy, art direction, design, animatie (banners), webredactie

Vanaf het eerste moment dat L’Oréal Nederland stappen zette op het gebied van online marketing ben ik verantwoordelijk geweest voor vrijwel alle online communicatie voor de merken L’Oréal Paris, Maybelline New York en Garnier. Daarnaast was ik regelmatig in de lead voor de Nederlandse digitale campagnes van L’Oréal's luxe divisie waaronder Vichy, Biotherm, Lancôme en YvesSaintLaurent.

SOCIAAL SUCCES
Binnen reclamebureau Moxie heb ik de social media afdeling opgezet en een compleet traject ontwikkeld waarmee we voor lange termijn een social strategy en productie-proces konden opzetten voor onze klanten. Zo ook voor de merken L’Oréal Paris (20.000 NL Facebook fans), Maybelline New York (69.000 NL Facebook fans) en Garnier (44.000 NL Facebook fans). Ook ontwikkelden we voor ieder merk een succesvol Nederlands YouTube kanaal waardoor social een onmisbaar onderdeel werd van de marketingmix.

Maybelline was het nummer 1 YouTube kanaal in Nederland in het Social Media Monitor onderzoek #4.

COMPLETE ONLINE B2C COMMUNICATIE
Behalve de social media platformen was ik samen met mijn team ook verantwoordelijk voor het onderhouden van de brand websites, de grote hoeveelheid banners (in Flash en Edge) variërend van een Google Display pakket tot complete take-overs van bijvoorbeeld ELLE.nl en de mobile-responsive newsletters. Naast art-direction, account- en projectmanagement sprong ik ook regelmatig bij met hands-on productietaken.

HTC

HTC ChaCha

De eerste take-over met webcam integratie
Productie: NU.nl spectacular homepage takeover
Rol: concept, art direction, copy, design (samen met designteam).

Met de HTC ChaCha zet je met slechts één druk op de blauwe knop je foto's en video's online. Om je dit gemak te laten ervaren ontwikkelde ik een take-over voor NU.nl waarbij je foto's van jezelf kon maken op een digitale HTC en met één druk op je (fictieve) Facebook wall kon plaatsen.

HBO

Introductie HBO in Nederland

Online communicatiestrategie en art direction
Productie: online introductie campagne en campagne huisstijl
Rol: strategie, art direction, copy, design (samen met designteam).

Ziggo abonnees konden als eerste in Nederland de nieuwe abonneezender HBO uitproberen en zich aanmelden om te blijven genieten. De campagne startte met spectaculaire homepage takeovers op NU.nl en MSN. Voor de langere termijn ontwikkelde ik een banner huisstijl waarmee we snel en efficiënt per serie een bannerset konden ontwikkelen.

DE CONTENT IN DE SPOTLIGHT
Vanuit het inzicht dat het laten zien van de content het product verkoopt, is een creatieve strategie ontwikkeld waarbij vooral de middelen die in staat zijn de rijkheid van de content over te brengen bij de doelgroep de boventoon voeren. Samen met de designers ontwikkelde ik alle online uitingen, waaronder de spectaculaire take-overs.

Op MSN focusten we ons op de serie Game of Thrones. Op NU.nl kozen we voor de breedte van het aanbod en ontwikkelden we een take-over met 3D bewegende, blauwe glasplaten die (video)beelden lieten zien van ondermeer Game of Thrones, The Borgias en Mildred Pierce.

Inmiddels kent vrijwel iedereen wel series als Game of Thrones en Boardwalk Empire en is HBO de grootste abonnee zender van Nederland.

NESPRESSO

Online campagnes

Van George Clooney in de regen tot 3D parasols tegen de ochtendzon
Productie: meerdere online campagnes
Rol: art direction, copy, design (samen met designteam).

Voor Nespresso heb ik diverse Nederlandse online campagnes ontwikkeld. De uitdaging die ik mijzelf altijd stelde was om op basis van het sterke internationale materiaal aanvullende Nederlandse online concepten te ontwikkelen die de kracht van de uiting naar een nog hoger, impactvoller niveau zouden brengen.

LINIZIO LUNGO - DE NIEUWE OCHTENDKOFFIE
De nieuwe TV commercial voor Linizio Lungo werd ingezet op RTL XL, waar je online programma’s kunt terugkijken. Naast de video was ruimte voor een banner die ik op directe wijze bij de commercial heb betrokken. In de banner is het nog duidelijk nacht, maar zodra in de video de ochtendzon op komt, gebeurt dat ook in de banner. Wanneer in de video de parasols openslaan om de zon te weren springt een van de parasols uit de video en waait over naar het slaapkussen met het kopje koffie en de knop ‘Ontdek Linizio Lungo’.

NPO RADIO 6

Live verslag North Sea jazz

Online display campagne
Productie: diverse formaten online display
Rol: art direction, design.

Kinder Bueno

Dat maakt het duiveltje in je los

Nederlandse en Vlaamse lokalisatie TV commercial
Productie: Nederlandse en Vlaamse variant van twee internationale TV commercials inclusief slogans
Rol: copy, productie coördinatie.



© Marcel Hellemons. All rights reserved. Stuur me een e-mail.